Ontdek wat je allemaal kan

Leer, ontmoet, doe, lees en vraag in de Bibliotheek

Ontdek...

Informatiepunt Digitale Overheid

Hoe vraag je een DigiD aan en hoe installeer je de DigiD-app? Waar kun je terecht voor hulp bij het invullen van formulieren? Hoe vind je de informatie die je nodig hebt op de talloze overheidswebsites?

Cursus kunstgeschiedenis

Ben jij gek op kunstgeschiedenis? Met deze cursus kun je gedegen basis kennis opbouwen. De cursus is bedoeld voor wie een algemeen overzicht wil van de Westerse Kunstgeschiedenis.

Leesgroep dinsdagavond

Interesse in lezen en literatuur? Word dan lid van een leesgroep! Per seizoen worden zes boeken gelezen en gezamenlijk besproken. Leesgroepen komen één keer in de vier weken bij elkaar.

Online cursussen

Oefenen voor je theorie-examen? Een spreekbeurt of werkstuk maken? Of een nieuwe taal leren? Bij de Bibliotheek vind je een schat aan digitale cursussen en trainingen.

Begin met leren >

Digitaal handiger worden

Om mensen op weg te helpen in de digitale wereld en te ondersteunen bij de eerste digitale basisvaardigheden bieden we in de Bibliotheek Wijchen DigiHulp. Je kunt hier terecht bij Klik & Tik waar je door middel van laagdrempelige lessen op oefenen.nl je computervaardigheden kunt verbeteren. Er kan zelfstandig geoefend worden in de bibliotheek of met begeleiding.

Hulp bij boekbespreking en werkstukken voor kinderen

Vind je het lastig om een boek uit te zoeken of heb je tips nodig voor het voorbereiden van een boekbespreking of een werkstuk? Misschien heb je moeite met het lezen van een boek of heb je gewoon een hekel aan lezen. Of vind je het lastig om voor de klas te staan. Welk stuk moet je nou voorlezen? En hoe vertel ik over het boek, zonder dat ik alles verklap? Weet je niet hoe je moet beginnen met je werkstuk? Of weet je nog niet welk onderwerp je moet kiezen?

Kom dan naar de bibliotheek, wij kunnen je hiermee helpen! Voor kinderen vanaf 8 jaar. Elke donderdagmiddag van 15.00 tot 16.30 uur (behalve tijdens schoolvakanties). Aanmelden is niet nodig en je hoeft ook geen lid te zijn van de bibliotheek.